They'll soon shake your windows

Det mest dramatiska sättet att vakna på i Norra Grean är när en vilsen fågelstackare inte insett att fönsterrutan är en fönsterruta och kraschar in i den.  Dramatiskt delvis därför att det ofta innebär ond bråd död, men också för att man vaknar med en smäll.

I Göteborg är det lite annorlunda. Man kan fortfarande vakna av smällar, fast av en annan dignitet.
Igår när jag virade in mig i täcket och borrade ner min kropp i sängen för att sova efter en lång dag i studion stördes jag av ett skrikande fyllo utanför fönstret. Det är inget ovanligt, Göteborgs intelligensreserv står ganska ofta här utanför och gapar på helgerna.
Det som skiljer det här tillfället från alla andra är fortsättningen.
Skrikandet bryts av två snabba smällar, en liten och sedan en kraftig varpå det regnar avskräde mot mitt fönster.
Det hela är inte helt olikt hur jag föreställer mig att bomber kreverar.

Därefter är det tyst.
Kvar ligger jag och undrar vad fan som hände?

Fågeln mot rutan kanske inte var så dum ändå.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0